sessizadim
Yeni Üye
- Mesajlar
- 12
- Tepkime puanı
- 0
- Puan
- 0
Elektrikli Araçlar yaygınlaştıkça batarya teknolojileri ve araştırmalarda artıyor.
Tesla bataryaları için bir çalışma yapılmış ve batarya sağlığının AC / DC şarj yerine yüzdesel olarak Şarj etmenin etkilediği ortaya çıkmış.
Ülkemizde araçları AC olarak şarj etmenin daha sağlıklı olduğuna dair genel bir inanış var. Yapılan araştırmada AC / DC şarjn etkisinin beklenenden çok daha düşük olduğu görülüyor.

Yukarıdaki grafikte sürekli %100 ile %25 arasında şarj edenlerin batarya kapasitesi 2000 şarj sonra %86 civarına düşüyor. Hey şarj ile 250km yol yapılmış olsa 500.000km sonra batarya kapasitesi %86 ya düşecek anlamına geliyor.
Sürekli %80-%25 arası kullananların batarya kapasitesi ise 2000 şarj sonra yani 500.000km sonra %90 üzeri oluyor.

Bir diğer grafikte ise battery degradation yani pilin zamanla şarj tutma ve enerji sağlama yeteneğinin kademeli olarak azalması araştırmasına yer verilmiş.
45 bin mil yani yaklaşık 75 bin km sonra ülkemizde son satılan LFP bataryalı Model Y sadece %2 düşüş yaşıyor.
Tesla bataryaları için bir çalışma yapılmış ve batarya sağlığının AC / DC şarj yerine yüzdesel olarak Şarj etmenin etkilediği ortaya çıkmış.
Ülkemizde araçları AC olarak şarj etmenin daha sağlıklı olduğuna dair genel bir inanış var. Yapılan araştırmada AC / DC şarjn etkisinin beklenenden çok daha düşük olduğu görülüyor.

Yukarıdaki grafikte sürekli %100 ile %25 arasında şarj edenlerin batarya kapasitesi 2000 şarj sonra %86 civarına düşüyor. Hey şarj ile 250km yol yapılmış olsa 500.000km sonra batarya kapasitesi %86 ya düşecek anlamına geliyor.
Sürekli %80-%25 arası kullananların batarya kapasitesi ise 2000 şarj sonra yani 500.000km sonra %90 üzeri oluyor.
Batarya Degredasyonu

Bir diğer grafikte ise battery degradation yani pilin zamanla şarj tutma ve enerji sağlama yeteneğinin kademeli olarak azalması araştırmasına yer verilmiş.
45 bin mil yani yaklaşık 75 bin km sonra ülkemizde son satılan LFP bataryalı Model Y sadece %2 düşüş yaşıyor.